• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Google AdWords alustavale huvilisele

Google AdWords on teema, mis ilmselt ei saa mitte kunagi otsa. Kui mõnel seminaril küsitakse, kellel on Google AdWordsi konto, tõuseb kätemeri. Kui aga uuritakse, kes oskab seda kasutada, praktiliselt jälgida ning tulemusi analüüsida, ilmuvad vaid mõned tagasihoidlikumad käed.

Sellest, kuidas hinnata oma AdWords kampaaniate kvaliteeti, rääkis E-kaubanduse liidu korraldatud veebruari hommikuseminaril Marek Meiesaar agentuurist Holini. Uute teadmiste ootuses oli kohal ka Aedese meeskond, kes saadud näpunäiteid ka enda lugejatega jagada soovib. Olgugi, et oleme antud teemal põgusalt ühes oma blogipostituses varasemalt juttu teinud, oleme veendunud, et igast asjast on alati midagi juurde õppida.

Millist kasu toob ettevõttele Google AdWords konto kvaliteetne haldamine?

Üheks boonuseks on müüginumbrite kasv. Võimalik on tõsta ka ettevõtte mainet, kuid seda vaid siis, kui AdWordsiga targalt ümber käia. Kujutage ette, et Teie jalgratas läheb katki. Loogilise sammuna suundute Te internetti ning sisestate otsifraasi „jalgratta parandus“. Mingil põhjusel on aga tulemuste seas kuvatud ka mitmed e-kaubamajad, kes sellist teenust tegelikult ei paku. Sel hetkel on sääraste reklaamide näitamine ebaoluline nii tarbija kui ka ettevõtja seisukohast. Kui reklaam külastajat ei kõneta, siis ta sinna ei kliki ning seega jääb ka müük tulemata.

Google AdWordsis on võimalik võita konkurentide turuosa. Lisaks on täpselt teada, millised on Teie ettevõtte murekohad ning millele antud hetkel pigem ei peaks investeerima. Plussiks on ka raha säästmine reklaamikuludelt.

Milliseid äriliselt olulisi mõõdikuid tasub jälgida?

  1. Müükide või kontaktide arv (sales/lead volume) – tihti mõõdetakse kampaania efektiivsust klikkide arvu põhjal. Tegelikult võib suur klikkide arv aga viidata liiga üldisele kampaaniale või märksõnale, mis reaalsete tehinguteni ei vii. Seetõttu ongi vaja mõõta tegelikke tulemusi.
  1. Müügi või kontakti võitmise hind (Cost per Sale) – investeering / klientide arv = ühe klienti võitmise hind
  1. Reklaamikulude tootlikkus – kui palju investeerisid ning mil määral see kasu tõi
  1. Kasum – siinkohal peame silmas AdWordsi kaudu tulnud kasumit

Kuidas hinnata kvaliteeti?

Selleks on olemas üks lihtne tööriist – kvaliteediskoor. Täpsemalt on tegemist Google’i hinnanguga Teie ettevõtte AdWordsi konto märksõnadele, millest sõltub reklaamikulu ning reklaamide positsioon. Kui Teil on olemas kindel reklaami eelarve, mida ei saa ületada, kuid tulemused ei ole päris need, mis võiksid olla, on aeg hakata tõstma just kvaliteediskoori!

Kvaliteediskoor koosneb aga mitmest komponendist. Esiteks on oluline reklaamide vastavus märksõnale. Toome ühe lihtsa näite. Oletame, et soovite osta käekella brändilt Tissot. Trükkides Google’i otsingusse „Tissot käekellad“, näeme järgmist – ainult üks (järjekorras alles viies) tulemus langeb kokku tegeliku otsifraasiga. Ilmselt on see ka ainus, mis tarbijat kõnetab ning mille peale ta võiks klikkida.

google adwords

Kvaliteediskoor sõltub suuresti reklaamidele klikkimise määrast (CTR) ehk sellest, kui asjakohane on reklaam nende inimeste arvates, kes seda näevad. Tähtis komponent on ka maandumislehe kasutusmugavus ning selle vastavus märksõnale. Kui te müüte näiteks naiste talvesaapaid, ärge suunake kliente oma e-poe avalehele, vaid juhatagegi nad konkreetselt naiste talvesaabaste juurde. Siinjuures on oluline see, et otsitav märksõna oleks mainitud ka sellel lehel, kuhu te oma külastajad suunate.

Allolev pilt on hea näide sellest, mis on tehtud valesti. Naiste talvesaabaste kuvamise asemel on valikus ka meeste- ja laste jalanõud, kuigi tarbija soov selline ei olnud.

Kokkuvõtteks

AdWordsi kampaaniatesse võib investeerida kuitahes suuri summasid, kuid kui kampaania ei ole oskuslikult optimeeritud, pole sellest kasu. Märksa vähem panustav konkurent võib tänu hästi läbimõeldud kampaaniale saada palju rohkem kliente, sest tema reklaamid on nähtavamad.

Targalt kasutades on tegemist hea vahendiga jõudmaks potentsiaalsete klientideni. Google AdWordsi võlu peegeldab hästi Ameerika ärifilosoofi Peter Druckeri mõttetera: „Mida saab mõõta, seda saab ka paremaks muuta!“

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
AI e-poes. Soovitused e-poodnikele ja Lumavi senine kogemus
Tegime hiljuti AI teemalise mini-seminari kus tutvustasime väikesele grupile enda arvamust AI kasutamise osas...
Loe lähemalt 16. aprill 2024
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.