MENÜÜ

E-kaubanduse trendid aastal 2018

Avaleht / E-kaubanduse trendid aastal 2018
29. jaanuar 2018

Ainus püsiv faktor e-kaubanduses on selle pidev muutumine. Seekordses postituses anname ülevaate peamistest e-kaubanduse trendidest aastal 2018.

Esmalt on oluline mainida tõusvas joones liikunud mobiilide ja tahvelarvutite kasutamist ostude sooritamiseks. Ühelt poolt on trend viimastel aastatel kasvanud, kuid teisalt ei ole see kestvalt ületanud arvutite kasutust ning seda eelkõige optimeeritud e-poodide vähesuse tõttu. See tähendab, et kui e-pood ei ole mobiilivaate jaoks kohandatud, saab klient halva kasutajakogemuse ning sooritab ostu vähetõenäolisemalt. Sellest hoolimata ennustatakse mobiilikasutuse tõusu ka käesoleval aastal. Siinkohal on oluline mainida, et Google on kasutusele võtmas uut taktikat – n.ö „mobile first“, mis tähendab, et Google hakkab veebisaite indekseerima mobiilivaate põhjal (varasema desktop vaate asemel) ning optimeeritud leheküljed on igal juhul eelises.

Ostukogemus muutub üha personaliseeritumaks. See tähendab, et kasutajale kuvatakse rohkem tooteid ja teenuseid, millest ta reaalselt huvitub – jälgitakse veebibrauseri kasutamise harjumusi ning varasemalt ostetud tooteid. Teisisõnu – üks e-pood, mille sisu võib erineda vastavalt kliendile.

E-poodide äpid muutuvad populaarsemaks. Kuna keskmine nutitelefoni kasutaja veedab enamiku ajast spetsiaalseid rakendusi kasutades (võrreldes veebilehtedega brauseris), võiks kaaluda e-poele oma rakenduse loomist nagu seda on teinud näiteks Hiina turuhiid AliExpress. Kui kasutaja on võtnud vaevaks äpp alla laadida (ärgem unustagem positiivset kasutajakogemust), saab temast suure tõenäosusega lojaalne klient e-poele.

Tulevik on robotite päralt – vähemalt klienditeeninduses. Üha rohkem e-poode kasutab chatbot’e ehk automatiseeritud kliendituge. Loodud on ka võimalusi ühendada chatbot’id laialdaselt kasutusel olevate äppidega nagu näiteks Facebook Messenger. Vestlusrobotid on küll juba mõnda aega eksisteerinud, kuid muutunud on see, et neile on antud õppimisvõime. Põhjus, miks roboteid inimestele eelistatakse, peitub nende reageerimiskiiruses – mida rohkem kliente, seda raskem on füüsilisel inimesel pakkuda sujuvat ja kiiret klienditeenindust. Lisaks aitab robotite kasutuselevõtt hoida kontrolli all tööjõukulusid.

Inimesed teevad jätkuvalt enne ostu sooritamist rohkem eeltööd – otsivad sarnaseid tooteid, võrdlevad hindu, uurivad ettevõtte tausta jms. Siinkohal peab e-kaupleja oma konkurentide seast silma paistma tootekirjelduste, heade hindade, fotode, kasutajasõbralikkuse või disainiga, et kliendil ei tekiks soovi edasi liikuda.

Otsitakse veelgi paindlikumaid tarne- ja makseviise. E-poed, mis pakuvad kiirtarnet (kaup kätte järgmisel päeval), kauba paindlikku koju toomist, tasuta tarnet või liidestusi populaarsust koguvate makseviisidega, on soosingus.

Tulevikku ette ennustada kahjuks ei saa, kuid kindel on see, et olukord e-kaubanduse maailmas on muutumas ja lähiaastatel on oodata ilmselt suuri hüppeid, kasvõi virtuaalreaalsust pakkuvate seadmete kasutamine ostuprotsessis. Täpselt samamoodi, nagu e-kaubandus peab kiirelt muutuva ühiskonna trendidega sammu pidama, peavad e-kauplejad oma klientide soovide ja vajadustega kohanduma.

Jaga postitust sotsiaalmeedias: facebooktwitter google+