MENÜÜ

Viis mõtet hea kliendikogemuse loomiseks

Avaleht / Viis mõtet hea kliendikogemuse loomiseks
31. juuli 2018

Panime Aedeses oma kogemuste põhjal kirja mõned mõtted, kuidas parandada klientide ostukogemust. Enamik neist on e-poodnikele kindlasti tuttavad, aga loodame, et saate inspiratsiooni klientidele parema kogemuse pakkumiseks.

1. Küsi taustainfot

Ekspertide sõnul on väga oluline personaalse sisu kuvamine vastavalt kasutaja segmentidele. Toome ühe lihtsa näite. Uudiskirjaga liitudes saab klient tavaliselt emaili koos tervituskirja ja reklaamiga. Kui aga uudiskirjaga liitumise juures küsida, kas tegemist on äri- või erakliendiga või kas ostja on mees või naine, saab külastajale kuvada personaalsemaid pakkumisi ning sealjuures arvestada nende ostlemisharjumustega. Sõnumid ei ole erinevad, aga on palju asjakohasemad, kui need on suunatud kindlale kliendigrupile. Siinkohal tuleb kindlasti jälgida, et vastamine oleks vabatahtlik ning infot ei küsitaks korraga liiga palju, mis võib klienti ehmatada.

ostukogemus

2. Loo brändi tutvustav landing page

On huvitav fakt, et 83% millenniaalidest eelistavad brände, kellega suudetakse end samastada. Soositakse brände, mis iseloomustavad neid või nende elustiili. Seetõttu on oluline, et reklaam suunaks külastajad relevantsele sisulehele. Klassikaliselt suunavad enamus reklaamid kasutajad avalehele, kategooria vaatesse või isegi toote vaatesse, neid kohe ostma suunates ja konversiooni abil edukust mõõtes. Kindla toote või tootegrupi puhul on see hea mõte, kuid kui soovitakse reklaamida enda e-poe brändi, ei pruugi kohe müüma suunamine tekitada uues kliendis usaldust. Sellisel juhul peaks suunatav leht püüdma tekitada kliendis inspiratsiooni ning ennekõike tahtmist poes ringi vaadata.

ostukogemus

3. Kitsenda toodete valikut

Kuidas aitate klientidel ostu sooritada? On mitmeid põhjuseid, miks ostukorvid hüljatakse, millest esimene on liiga suur valik. Liiga suur valik võib vastupidiselt üldistele trendidele ka kliente eemale peletada või lihtsalt tekitada segadust. Ka mitmed emotsioonide ajel tehtud ostud võivad suure kaubasortimendi tõttu tegemata jääda – klient lihtsalt ei oska või taha raisata aega otsimisele. Seetõttu on soovitatav kasutada lahendusi, mis aitavad kliendil lihtsamalt otsust langetada. Abiks on näiteks küsimuste – ja/või vastustepõhised filtreerimise viisid, mis uurivad klienti vajaduste, mitte tooteomaduste põhiselt.

4. Ostma kutsuvad tekstid

E-poes on mitmeid võimalusi klientide tegevuste suunamiseks ning neid ostma julgustada – ka ühe sõna muutmine võib oluliselt määrata, kas klient sooritab ostu või mitte. Näiteks võib välja tuua usalduselemendid, kirjutada eraldi üleskutseid kategooria/toote vaates või erinevates checkouti astmetes jm. Püüa end panna kliendi sussidesse ning mõtle, milliseid küsimusi Sul tekiks ning paku külastajale õigel hetkel õiget informatsiooni. Näiteks kui müüd kosmeetikapintslit, lisa juurde, kuidas seda pintslit kasutada või anna kasutajale muid kosmeetikaalaseid soovitusi – see paneb kliendi juba ette mõtlema, kuidas ta seda kasutaks.

ostukogemus

5. Tee ostmine lõbusaks!

Inimene ei ole ratsionaalne, vaid emotsionaalne; tema aju teeb otsuse meeldivuse/mittemeeldivuse kohta sekunditega ning alles siis ratsionaliseeritake enda jaoks emotsiooni põhjus. Ei maksa näha kliendi ostu puhul alati ratsionaalset vajadust, vaid lihtsalt meeldivust (eriti tuleb see kasuks lisamüügi toodete puhul). Paljud tarbijad otsivadki tahtlikult midagi lõbusat, isegi veidrat, kasutades e-poodi justkui ühe uudiste allikana. Me kõik soovime ju meelelahutust ning positiivsed tunded panevad ka kliendid rohkem ostma. On tõestatud, et inimese aju töötleb pilte 60 000 korda kiiremini kui sõnu – seega peab head teksti kindlasti illustreerima meeleolukas pilt.

 

ostukogemus

Kokkuvõtteks

Kasutajakogemus ei piirdu ainult toote või teenuse ostmisega, vaid ka üldise kogemusega, mis klient saab poes olles. Seetõttu on oluline oma kliente lisaks ostmisele ka inspireerida ning näidata, et osatakse olla hea partner kliendi vajaduste mõistmisel.

Tule konsultatsioonile

Kui Sul tekkis eelneva kohta küsimusi või Sind huvitab mõni muu teema, võta meiega ühendust ning räägime lähemalt!

 

Jaga postitust sotsiaalmeedias: facebooktwitter google+